League of Legends, un joc surprinzator.
Jocul despre care vom vorbi astazi se numeste League of Legends si reprezinta un remake al unui mod faimos pentru WarCraft III The Frozen Throne.
Banuiesc ca majoritatea ati jucat sau macar ati auzit de DOTA. Pentru cei care nu sunt inca familiarizati cu fenomenul DOTA o sa va fac o scurta introducere.
Defense of the Ancients este un remake al unei harti de StarCraft numita Aeon of Strife (AOS).
DOTA presupune alegerea unui personaj dintr-o lista lunga si participarea la un macel de zile mari alaturi de alti patru coechipieri impotriva echipei adverse.
Ambele echipe detin o baza principala care trebuie aparata cu orice pret. Harta este impartita pe mai multe linii (lanes), fiecare dintre aceste linii avand turnuri de aparare pentru fiecare echipa.
Pentru a castiga, o echipa trebuie sa distruga toate turnurile oponentilor inainte de a-si incepe asaltul final asupra cladirii principale, cladire care o data distrusa duce la pierderea/castigarea meciului.
DOTA aducea un concept revolutionar pentru WarCraft III, si anume retetele de iteme. Aceste retete erau practic niste iteme foarte puternice care puteau fi achizitionate, insa, doar atunci cand jucatorul detinea un anumit set de iteme mai putin puternice (ingrediente).
Pe langa jocul in sine, conta extrem de mult si ce iteme iti alegeai pentru erou, in functie de abilitatile si spell-urile fiecaruia.
Defense of the Ancients a fost o harta foarte buna pentru vremea ei, reusind sa stranga o comunitate impresionanta in spate. Este printre singurele mod-uri din istorie care se afla in programul competitional al concursurilor de gaming internationale, existand clanuri, echipe si foarte multi bani in joc pentru cei mai buni.
League of Legends este un joc creat de catre producatorii originali ai DOTA. Intrebarea care a stat in mintile multora a fost: "Ce poate sa justifice lansarea unui joc care sa fie doar o clona de DOTA?" Ei bine, producatorii, impreuna cu cei de la Riot Games, au reusit sa intreaca asteptarile multora prin lansarea unui produs ce nu doar ca este cel putin la fel de bun ca DOTA, dar reuseste sa se claseze chiar pe o treapta superioara.
Desi in mare parte conceptul a ramas acelasi, League of Legends aduce multe elemente interesante.
Din punct de vedere grafic jocul primeste un "Foarte Bine" mai ales datorita stilului artistic. Personajele arata grozav, iar animatiile sunt fluide. Efectele vrajilor sunt si ele bine realizate, iar fiecare vraja arata altfel, ajutand astfel playerii sa isi dea seama ce se petrece pe ecran si sa nu se trezeasca fara sa stie cu 1hp.
Hartile sunt si ele in numar destul de mare, fiecare cu un layout propriu si cu texturi separate.
Jucatorul ia rolul unui Summoner care este de fapt personajul principal. Summoner-ul poate creste in level. Pentru fiecare victorie sau infrangere, Summoner-ul primeste puncte de experienta care il ajuta sa creasca in nivel. Pe masura ce creste in level, jucatorul ii poate atribui Summoner-ului Mastery Points, puncte care pot fi investite in anumite abilitati pasive speciale. Aceste abilitati pasive sunt permanente si sunt impartite in 3 tree-uri: Offense, Defense si Utility. De asemenea, o data cu cresterea in nivel Summoner-ul poate invata anumite vraji speciale pe care le poate folosi in joc.
Totusi, Summoner-ul reprezinta doar un titlu, un rol important, ce-i drept, insa personajele pe care le vom controla efectiv pe campul de lupta sunt eroii. In League of Legends, acesti eroi se numesc Champions. Ei sunt in numar de 40, producatorii promitand sa mai adauge pe parcurs si altii. Acesti Champions au la randul lor o serie de vraji si abilitati speciale, 4 la numar pentru fiecare. Abilitatile pot fi imbunatatite o data cu cresterea in nivel a Champion-ului.
Diferentele intre eroi sunt foarte mari, aici vazandu-se opera celor care au inventat DOTA acum multa vreme. Practic nu exista asemanari intre acesti eroi. Fiecare are puncte slabe si puncte forte, fiecare are un stil aparte de joc si necesita o tactica diferita.
Daca v-ati intrebat care este rolul abilitatilor pasive de care am vorbit mai devreme, ele ii influenteaza pe Champion-i.
Magazinele de obiecte din harta originala au fost inlocuite cu un singur magazin care este insa mult mai organizat. Itemele sunt impartite pe categorii, de la Attack, la Defense, la Movement si asa mai departe.
Producatorii au fost destul de amabili chiar sa ne afiseze in interfata acestui magazin obiectele care sunt recomandate pentru eroul nostru. Acest lucru reprezinta un ajutor foarte mare, mai ales pentru incepatori si elimina vechile intrebari legate de ce iteme ar trebui puse pe un erou. Desigur, aceste indicatii pot fi ignorate.
Fiecare Champion poate cara pana la maxim 6 obiecte.
Un alt element interesant de interfata reprezinta adaugarea unei zone care delimiteaza distanta la care poate fi data o vraja, in functie de pozitia eroului. Mai pe scurt, acuma stii daca adversarul se afla in raza de actiune a vrajii pe care vrei sa o dai.
Totusi, nu doar la capitolul interfata se vad imbunatatirile. Hartile in sine au primit anumite elemente de decor care afecteaza gameplay-ul. Cel mai bun exemplu il reprezinta tufisurile. O data ce un jucator a intrat intr-un astfel de tufis el dispare din vederea adversarilor, putand sa lanseze atacuri surpriza asura acestora. Adaugarea tufisurilor are un impact major asupra desfasurarii unui meci.
La capitolul sunet, League of Legends nu merita ingorat. Replicile personajelor sunt in primul rand delicioase, fiind in ton cu aspectul grafic. Voice-acting-ul este si el la inaltime, putand fi comparat cu cel din WarCraft III.
Muzica contribuie si ea la atmosfera de razboi general. Coloana sonora a fost realizata cu profesionalism.
League of Legends ofera si suport pentru Voice Chat.
Jocul vine cu o sumedenie de statistici pentru fiecare jucator in parte, atat dupa terminarea fiecarui meci, cat si in general. Aceste statistici sunt chiar distractive, mai ales cand vrei sa iti aduci aminte cat de mult damage ai dat sau cati adversari ai omorat in meciul de aseara.
Suportul pentru comunitate este solid, lucru de loc neasteptat, avand in vedere faptul ca League of Legends este facut pentru jocul online.
Ar mai fi multe de spus, chiar foarte multe, insa mai sunt doar cateva lucruri esentiale de amintit. In primul rand jocul va suporta in curand crearea de turnee online, turnee care vor oferi premii.
In al doilea rand producatorii doresc sa adauge posibilitatea de a inregistra meciurile favorite pentru a le vizualiza mai tarziu sau pentru a le trimite unui prieten.
League of Legends vine cu un suport de Matchmaking, conectand in acelasi joc doar playerii care au un raport apropiat de jocuri castigate/pierdute sau pe cei de nivel apropiat.
Exista un sistem special care permite reconectarea in acelasi joc in cazul in care ati fost deconectati ca urmare a problemelor legate de conexiune sau pentru ca pur si simplu ati apasat din greseala pe "Exit".
Daca toate aceste lucruri par prea frumoase pentru a fi gratuite, aflati ca League of Legends este gratuit, cu optiunea de a cumpara eroi noi si de a debloca skin-uri speciale pentru eroii deja existenti.
League of Legends este exemplul perfect de joc creat cu bani putini, dar cu suflet. Se vede efortul enorm depus de producatori, se vede daruirea cu care s-a lucrat la acest joc.
Site-ul oficial al jocului poate fi gasit la adresa: http://www.leagueoflegends.com
Aici veti gasi toate detaliile necesare crearii unui cont nou, dar si link-uri de download ale clientului jocului.
Daca nu sunteti niste jucatori hardcore de DOTA, nu va faceti griji deoarece League of Legends este ideal atat pentru playerii experimentati, dar si usor de invatat pentru cei casual. In plus, jocul va pune la dispozitie inca de la inceput un tutorial extrem de folositor, care este recomandat.
League of Legends nu este singurul joc de acest gen care a fost lansat in aceasta perioada. Cei de la S2Games, producatorii lui Savage: Battle for Newerth si Savage2: A tortured soul au creat la randul lor un joc intitulat Heroes of Newerth (HoN), insa despre care vom discuta cu alta ocazie.
Grafica 8/10
Sunet 9/10
Gameplay 10/10
Story 7/10
----------------
"Ei sunt in numar de 40, producatorii promitand sa mai adauge pe parcurs si altii."Ei chiar sau tinut de promisiune si au ajuns la paroximativ 70 si ceva de campioni.
Sursa: InDungi Romania
ZekeJoi 24 Oct - 21:47