Extrem Tutorials
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Extrem TutorialsConectare

Peste 500 tutoriale in limba romana.


Dictionar si termeni SEO

power_settings_newConectați-vă pentru a răspunde

07042013
Dictionar si termeni SEO

Acum am sa incep cu cativa termeni foarte importanti din SEO.

Domain / Domeniu
Resursele Internet sunt organizate pe domenii. Domeniile sunt dispuse pe mai multe nivele ierarhice, nivelele inferioare adesea se refera la anumite site-uri web dintr-un domeniu de nivel superior. Cea mai semnificativa parte a adresei este la sfarsit, de exemplu domeniile de pe primul nivel ierarhic se termina in .com, .edu, .gov, .org (care la randul lor se impart pe arii de folosire, de exemplu .edu.ro, .edu.fr). Exista de asemenea si o impartire a domeniilor pe zone geografice, acestea facand parte din primul nivel ierarhic (de exemplu .ar, .ca, .fr, .ro etc.) fiecare referindu-se la o anumita tara. Din punct de vedere al motoarelor de cautare relevant este faptul ca fiecare site sa aiba domeniul sau.

Doorway Page

O pagina web optimizata pentru un anume motor de cautare si/sau pentru un anumit cuvant cheie, care este redirectata catre pagina reala. Aceste pagini sunt folosite de cele mai multe ori pentru a fi siguri ca adevaratul continut va fi gasit.

Duplicate Content
Pagini web distincte ca design, dar cu aproape acelasi continut, care pot atrage penalizari din partea motoarelor de cautare.

Dynamic Content
Se refera la o pagina web cu un continut care se schimba in mod automat, sau bazate pe continutul unei baze de date, sau informatia utilizator. Uneori este posibil sa recunoastem acesta tehnica daca url ?ul se termina in .asp, .cfm, .cgi sau .shtml . Este posibil sa avem un continut dinamic folosindu-ne si de pagini .html, .htm care in mod normal sunt pagini statice. Motoarele de cautare indexeaza paginile cu un continut dinamic la fel ca cele cu un continut static, cu toate ca ele nu indexeaza de obicei url-uri ce contin caracterul .

Ghost site
Un site care nu a mai fost updatat de mult timp. Astfel de site-uri nu reprezinta acelasi lucru cu site-urile abandonate. Acest gen de site-uri contin explicatii in care se precizeaza ca ele nu au mai fost updatate de mult timp, dar nu au fost sterse deoarece ele contin informatii folositoare / informatii cu valoare istorica.

Google Bombing
Metoda de a obtine un mare numar de backlinks, bazata pe creerea de link-uri catre o pagina web, link-uri ce au ca text, fraze cheie.In acest fel pagina respectiva se va regasi in rezultatele motoarelor de cautare pe aceste fraze cheie . De exemplu cautati "miserable failure" pe Google si veti avea parte de o surpriza.

Google Dance
Odata pe luna Google isi updateaza baza de site-uri web indexate. Acest lucru poarta denumirea de Google Dance si poate sa dureze cateva zile - de obicei tine de pe 20 pana pe 28 ale fiecarei luni.

Google juice
Calitatea, puterea sau avantajul pe care un site le dobandeste odata cu pozitionarea in primele pagini de rezultate oferite de Google.

Inbound Link
Linkuri plasate in interiorul altor site-uri catre site-ul tau.

IP Delivery
Acesta tehnica spam prezinta un continut diferit al paginii in functie de adresa IP a clientului. Este foarte greu sa vezi paginile ascunse folosind acesta tehnica, pentru ca adevarata pagina este vizibila doar daca adresa IP este aceeasi cu (de exemplu) cea a spider-ului.

Keyword / Cuvant cheie
Cuvant care face parte din query.

Keyword Density

O pagina web trebuie sa aiba un continut relevant pentru domeniul de activitate. De obicei ?keyword density? se refera la cat de mult se repeta ?keyword phrase? in body-ul paginii web. Algoritmii motoarelor de cautare vor pozitiona mai bine un site ce contine ?keyword phrase? - le dupa care cauta un vizitator.

Keyword Phrase
Fraza ce face parte din query.

Link Anchor Text

textul vizibil (posibil subliniat) al unui link.

link checker / link validator
Un program care scaneaza site-ul web cu scopul de a identifica link-urile moarte, nefunctionale (dead links). Cele mai multe programe de acest gen genereaza un raport ce include o lista cu toate link-urile moarte din site.

Link farm
O colectie de link-uri ale unor pagini ce nu au legatura cu site-ul care le gazduieste. Aceasta ferma de link-uri este folosita pentru a creste link popularity -ul, page rank -ul si este considerata spam de multe motoare de cautare.

Link Popularity
Link Popularity este modul de a masura popularitatea unui site pe internet determinata de numarul si calitatea link-urilor ce vin dinspre alte site-uri catre el. Aceasta ajuta la cresterea Page Rank-ului.

Manual submission
Procesul de a submita manual o pagina web intr-un director web sau motor de cautare. Pe langa acesta submitare manuala, in ultimul timp au aparut foarte multe solutii software care realizeaza acesta submitare in mod automat. Submitarea manuala este considerata de multi singura forma de a inscrie corect un site intr-un director web sau motor de cautare, cu toate ca unele servicii si programe care ofera submitare automata au inceput sa fie considerate optiuni viabile.

Meta refresh
Este un tag HTML care este folosit pentru a relua sau a face refresh unei pagini web la un anumit interval. De cele mai multe ori acest tag se foloseste pentru a redirecta in mod automat un utilizator catre o alta pagina web. Cele mai multe motoare de cautare penalizeaza astfel de redirectari.
Exemplu:

Cod:

<meta http-equiv="refresh" content="5; URL=http://noua adresa">.

Acesta linie de cod introdusa in head-ul paginii web va redirecta in 5 secunde acesta pagina catre noua adresa.

Mirror Sites
Acesta tehnica presupune a avea mai multe copii ale site-ului sau ale paginilor web pe mai multe servere. Aceasta tehnica este adesea tratata ca spam de catre motoarele de cautare pentru ca influenteaza relevanta paginilor in motorul de cautare.

Misspellings
Greseli de ortografie ale cuvintelor dupa care se realizeaza interogarile facute pe motoarele de cautare. Unii webmasteri isi optimizeaza site-ul pentru unele cuvinte scrise gresit cu scopul de a atrage mai multi vizitatori.

Orphan page
O pagina web ce nu are nici un link catre ea.

Page views
de fiecare data cand un vizitator acceseaza o pagina web aceasta vizita este numarata ca un "page view", chiar daca acelasi vizitator intra pe acceasi pagina 5 minute mai tarziu.

PageRank For Money
Procesul de cumparare sau vanzare de linkuri ale unor pagini web cu un ridicat PR cu scopul de a imbunatati PR altor pagini.

Paid Inclusion
Unele directoare web cer o taxa pentru a lua in considerare includerea site-ului dumneavoastra in baza lor de date (in special site-urile comerciale). In unele cazuri, prin plata acestei taxe nu se garanteaza acceptarea in director a site-ului respectiv.

PPC - Pay-per-click
Pay-Per-Click este o forma de plata pentru publicitate, facuta cunoscuta in special pe motorul de cautare Overture (altadata GoTo). Conceptul este destul de simplu. Se liciteaza pentru a fi plasat in sau in apropierea partii de sus a rezultatelor cautarii pentru un cuvant cheie sau fraza. Se astepata ca cineva sa faca un click pe link-ul listat, aceasta inseamna ca o companie plateste o suma determinata de bani de fiecare data cand motorul de cautare le trimite un vizitator. In plus, rezultatele din partea de sus a paginii de pe Overture, sunt de asemenea listate si in rezultatele altor motoare de cautare(de cele mai multe ori sunt listate ca "sponsored" sau "featured" rezulate). Google are o versiune asemanatoare de PPC (AdWords Select).

Post
Un articol al blogului/forumului, a adauga un articol blog-ului (a posta).

Query
Cuvant, fraza sau un grup de cuvinte, ce pot fi combinate folosind si alta sintaxa utilizate pentru localizarea paginilor web in search engine sau in directoare.

Reciprocal link
schimb de linkuri intre doua site-uri web. Astfel de link-uri pot ajuta foarte mult la cresterea de page rank si link popularity, insa poate fi daunator in cazul in care se formeaza o ferma de linkuri (link farm).

Relevancy
Gradul in care continutul unei pagini web returnata de catre un motor de cautare concorda cu fraza cheie dupa care s-a realizat interogarea.

Robots.txt
Robots.txt este un fisier care este plasat pe server si indruma spiderii motoarelor de cautare ce parte din site sa viziteze, sa indexeze. Pentru mai multe detalii urmariti link-ul Robots.txt.

Saturation Analyzer
Se refera al numarul de pagini ale siteului indexate de catre motoarele de cautare. In functie de aceasta ne vom da seama cat de mult a indexat un motor de cautare din site.

Scored keyword phrase
Numele dat unei fraze cautate, ce a fost inregistrata de un sistem care tine evidenta numarului de interogari pe fraza cheie, cunoscut si sub numele de scor.

Search Engine
Un server sau o colectie de servere dedicate indexarii paginilor web, colectionarea rezultatelor si returnarea lor in functie de cererea facuta. Indexarea paginilor se face cu ajutorul unor spiders. Cele mai importante search engine sunt: Altavista, Excite, Hotbot, Infoseek, Lycos, Northern Light si Webcrawler. De mentionat ca Yahoo este director si nu search engine. De altfel, termenul de search engine este folosit pentru a descrie atat directoarele cat si search engine.

Search engine friendly
Proprietate a unei pagini web de a fi agreata de catre motoarele de cautare. Pagina este construita si optimizata pentru a avea ca rezultat o mai buna pozitionare in motoarele de cautare. Asemena pagini au un continut bogat in cuvinte cheie si sunt structurate astfel incat indexarea lor sa fie facuta cu usurinta.

Search Engine Market
Marketing-ul unui site web prin motoarele de cautare, fie prin imbunatatirea pozitiei pe care o ocupa in SERP, fie prin listarea platita sau facand o combinatie intre aceste doua lucruri si alte activitati inrudite.

SERP
(Search Engine Result Page) Pagina de rezultate a motorului de cautare

Siphoning
Un nume generic folosit pentru a descrie toate tehnicile folosite pentru a fura trafic de pe un site. De exemplu folosirea unei alte marci in title-ul site-ului.

Spammer
Cel ce foloseste tehnici de spam pentru a influenta rezultatele motoarelor de cautare.

Spider, Spyder
O parte din search engine care se ocupa cu navigarea pe net, colectionand url-urile si indexand cuvintele cheie si textul fiecarei pagini gasite. Cei mai importanti spideri sunt Slurp (spider folosit de Inktomi), ArchitextSpider (spider folosit de Excite). Actiunea de navigare, colectare si indexare de cuvinte cheie se numeste spidering.

Splash page

O pagina web care apare inainte ca vizitatorul sa intre propriu-zis pe site. Paginile Splash sunt de multe ori pagini web ce contin un mesaj de intampinare, un link de genul "Apasati pentru a intra pe site" sau pagini ce contin animatii flash . Aceste pagini splash sunt considerate de multa lume pagini fara importanta, ele nu sunt utile din punct de vedere al optimizarii web (SEO).

Stop Word
Un cuvant ce este ignorat cand se face o cautare pe un motor de cautare. Exemple de astfel de cuvinte: get, I, me, the, in, you.

Unique vizitor
Un adevarat vizitator al site-ului. Serverul web inregistreaza adresa IP a fiecarui vizitator pentru a determina numarul real al acestora. Daca cineva viziteaza 20 de pagini ale site-ului, serverul va numara un unic vizitator (pentru ca paginile vizitate sunt associate aceleiasi adrese IP), dar va numara 20 de pagini accesate.

URL conversion
Tehnica folosita pentru a face url-urile unui site dinamic sa para ca fiind ale unui site static. In acest fel url-urile ce contin caractere de genul "?" si "&" sunt schimbate, de exemplu:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
vor deveni dupa url conversion:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
si astfel sunt conforme cu niste reguli bine stabilite de unele sisteme. Pentru aceasta conversie este necesar accesul la server.

Viral marketing
Este o metoda ingenioasa de publicitate gratuita, care poate duce la cresterea traficului pe site. Este denumit viral deoarece functioneaza pe acelasi principiu ca si un virus. O persoana primeste materiale promotionale (articole, ebook) si le trimite mai departe cat mai multor oameni posibil. Spre deosebire de un virus, metoda aceasta nu este periculoasa. Ea include "refer-a-friend", "pass-it-on", "send-an-article", distribuire de ecards, ebooks si multe eltele. Exista modalitati prin care se poate implementa o strategie de viral marketing pe orice site.
Articol conceput cu ajutorul: Optimizare-site.com

Comentarii

Niciun comentariu.
power_settings_newConectați-vă pentru a răspunde
remove_circleSubiecte similare
privacy_tip Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum