O notificare Bitdefender legata de detectarea unui virus in interiorul unei arhive si referitoare la faptul ca nu este disponibila nicio actiune inseamna ca setarile de autorizare ale arhivei impiedica eliminarea respectivului virus.

O arhiva este un fisier sau o colectie de fisiere comprimate in diferite formate pentru a reduce spatiul necesar de pe disk pentru a le putea salva. Anumite formate sunt deschise, ceea ce inseamna ca Bitdefender poate scana in interiorul arhivelor si poate elimina amenintarile gasite, alte formate sunt partial sau total inchise, astfel incat Bitdefender poate detecta virusii din acestea, insa nu poate lua nicio alta masura.

Desi un virus stocat intr-o arhiva nu reprezinta o amenintare imediata pentru sistemul dumneavoastra, se recomanda sa nu pastrati arhivele infectate pe hard disk-ul dumneavoastra.

Iata procedura prin care puteti elimina un virus aflat intr-o arhiva:

Efectuati o scanare la cerere a sistemului pentru a identifica arhiva infectata.
Puteti alege una dintre actiunile disponibile.
Si putem observa faptul ca fisierele infectate au fost mutate in carantina.
Din fisierul jurnal, puteti observa calea fisierelor infectate inainte de a fi mutate in carantina.
Daca fisierele nu sunt trimise in carantina, le puteti recupera in cadrul sistemului, urmand calea indicata si efectuarea unei scanari complete a sistemului.
Dezactivati temporar protectia antivirus (recomandat: 10 minute) si evitati sa vizitati orice website sau sa rulati aplicatii necunoscute in aceasta perioada.
Dezarhivati cu ajutorul unei aplicatii de arhivare, cum ar fi WinZip.
Identificati fisierul infectat si stergeti-l.
Activati protectia antivirus si efectuati o scanare completa a sistemului.
Arhivele protejate printr-o parola solicita o parola pentru a putea fi deschise si verificate in scopul identificarii programelor malware. Daca Bitdefender detecteaza o astfel de arhiva in timpul scanarii, veti fi rugat sa oferiti o astfel de parola deoarece, in caz contrar, scanarea nu este posibila.
Puteti configura setarile de protectie in timp real prin activarea sau dezactivarea functiei de scanare in interiorul arhivelor.
In acest sens, din Expert View (Modul de vizualizare expert), accesati sectiunea Antivirus, fila Shield (Protectie), Custom level (Nivel personalizat), Scan inside archives (Scanarea arhivelor interioare).

Bitdefender poate de asemenea sa identifice virusi din bazele de date de e-mail si arhivele de e-mail stocate pe hard disk.

Pentru a elimina virusii in aceste cazuri, scanati baza de date a e-mail-ului cu Bitdefender.
Dezactivarea protectiei antivirus Bitdefender.
Deschideti raportul de scanare si identificati mesajele infectate pe baza informatiilor lor de identificare (subiect, de la, catre).
Stergeti mesajele infectate. Asigurati-va ca mesajul este sters de asemenea din directorul de recuperare pe care-l au la dispozitie anumiti utilizatori de e-mail.
Compactati directorul in care se afla mesajul infectat.

OUTLOOK EXPRESS

Deschideti Outlook Express.
Din meniul File, faceti clic pe Folder, apoi Compact All Folders.

MICROSOFT OUTLOOK

Din meniul File, faceti clic pe Data File Management.
Selectati directoarele personale, fisierele (.PST) pe care doriti sa le compactati si apoi faceti clic pe Settings.
Faceti clic pe Compact si apoi faceti clic pe OK.

Activarea protectiei antivirus de la Bitdefender.