Vineri, 21 septembrie, la Valencia s-a desfășurat eSports Congress, printre cei prezenți numărându-se și Dustin Browder, lead designer StarCraft II.
Întrebat la un moment dat dacă Blizzard ia în calcul posibilitatea ca jocul să devină free-to-play pentru ca numărul jucătorilor să crească și astfel pe scena eSport să apară nume noi, acesta a spus că Blizzard se gândește și la acest aspect și ar putea să îl implementeze pentru partea de multiplayer a jocului.
Cel mai probabil însă nu înainte ca și celelalte două părți – Heart of the Swarm și Legacy of the Void – să fie lansate pentru că pe lângă echilibrarea raselor Blizzard ar trebui să se ocupe și cu implementarea unui sistem de microtranzacții. Principala problemă cu care se confruntă este tocmai lipsa de experiență în implementarea unor metode potrivite pentru monetizarea jocului.
StratCraft II a rămas singurul titlu cu preț întreg de pe scena eSport, celelalte fiind free-to-play – League of Legends sau Dota2 – sau având un preț omenesc – Counter Strike: Global Offensive.